18.8.05

Unødvendigt

"Nej, hvor ser du træt ud! Har du lige sovet?". Af uforklarlige årsager er jeg nu blevet stillet dette generende spørgsmål to dage i træk - uden altså at være træt. Tværtimod har jeg haft det glimrende og har følt mig ganske veludhvilet. I begge tilfælde blev spørgsmålet stillet af kærestens kollegie-bofæller, et 20-årigt kærestepar, som har et eller andet friskheds/helsetrip kørende. Det er bare for direkte en kommentar til min smag. Lad venligst mit søvnige look være i fred, jeg har sgu da hørt om spejle før. Altså, jeg kan slet ikke fatte en sådan kommentar, som hører til i kategorien 'helt upassende', hvis man spørger mig. Nogle af os har bare visse uheldige nedadgående ansigtstræk, poser/rande under øjnene og panderynker. I trediverne. Og ja, jeg ender nok som en rynket gammel sveske før de fyrre. Men i modsætning til visse unge, spændstige blommer har jeg i det mindste min høflighed og pli i behold, så jeg nævner aldrig deres bumser og urene hud :-)