28.7.05

Hjem fra London




Med sædvanlig sans for timing skulle min sommerferie i år absolut gå til London midt i terrorsæsonen. Allerede i Billund kom der kommentarer om rejsemålet fra check-in-damen, som ikke kunne dy sig for et "Skal du til London? - ih, hvor hyggeligt" med slet skjult ironi. I Gatwick (nu også med 5 marksmen som velkomst!) fik vi at vide, at hele undergrundsbanen i London var ude af drift, hvilket satte gang i spekulationerne. Og sådan fortsatte det bare i samtlige fem dage. Heldigvis er jeg hjemme igen nu og har lært at sætte pris på stilhed, manglende myldretid, nogenlunde frisk luft og et noget lavere sikkerhedsniveau i det hele taget. Tænk at bo i Bagdad - hvor bombetrusler og eksplosioner har været hverdagskost i de sidste mange år. Puha. Det er mere end uhyggeligt, og jeg egner mig overhovedet ikke til terroralarmberedskabstilstande. Kald mig bare for endnu en Kylling - jeg har nu indset, at jeg til enhver tid foretrækker London på landjorden, selv om jeg ellers er noget af en tubist. Det lykkedes mig - trods bomberne - endelig at få set en 'rigtig' Apple Store, så lidt pilgrimsfærd var der også over turen. Ellers blev det til en del hjemlig hygge i det nordlige London, hvor jeg boede hos en veninde.