12.7.05

Varm, varmere, Pitstop

Så blev det til endnu en koncert med Magnolia Electric Co/Songs:Ohia/Jason Molina på Pitstop i Kolding i går. Det var svedigt, men godt! Rent faktisk var jeg ikke med til koncerten, men jeg overværede den på behørig afstand fra en barstol, hvor jeg sad og dryppede. Hold fast, hvor var der varmt! Flere koncertgæster og HH'ere (=HeatHaters) var - som undertegnede - nødt til at gå udenfor bygningen et par enkelte gange pga. varmen. Ærgerligt, når der nu blev spillet SÅ godt af det lille band. Ville dog gerne have haft et genhør med sangen "The Lioness", som jeg tydeligt husker fra første gang, jeg så Jason Molina til Crossing Border Festival 1998 i Haag. Forøvrigt var det samme år, hvor der var Calexico, Vic Chesnutt, Neil Finn, Kristin Hersh, Lambchop, Mark Lanegan, Ilse De Lange, Willard Grant Conspiracy (slurp, mundvand!) og mange andre på plakaten. Fatter ikke at Danmark ikke har en tilsvarende festival for musik, litteratur, spoken word og film SAMLET med cremen af cremen af udøvende kunstnere og forfattere. Det er i hvert fald gået mig hen over hovedet, hvis det findes. På den anden side er det i sig selv imponerende, at Modstrøm får stablet et arrangement som det i går på benene. Det var afgjort hele køreturen værd.