3.6.05

Fredagsfri

Ah....Det burde simpelthen være en del af alle læreres overenskomst, at man har obligatorisk fri om fredagen. I de sidste par måneder har jeg haft et genialt skema med tre dages undervisning fordelt på mandag, tirsdag og torsdag. Men om fredagen sover jeg længe - gerne til 10.45-11.00 uden den mindste skyldfølelse. De andre dage står jeg jo op senest 5.30 for at nå min bus på arbejde. Her om fredagen går tiden med at lave ingenting, inden den rigtige weekend går i gang. Sådan en tredages-weekend gør det faktisk muligt at slappe totalt af allerede fra tidligt om lørdagen. Ved normale weekender opstår det tidspunkt for mit vedkommende først omkring søndag middag, og så går det jo lynhurtigt med obligatorisk tøjvask og lignende hade-aktiviteter. I dag kan jeg tage det helt stille og roligt. Jeg satser på at der bliver en lille smule grillvejr, hvor jeg kan eksperimentere med slow food på min nye mobile grill, helt fri for stress og bekymringer. Der er jo laaaaaaang tid til mandag.