27.5.05

Nabo i drag

Skal man hilse på sin nabo, når man møder ham på gaden i Århus - - - klædt ud som drag? Ærligt talt, så syntes jeg det var en lidt akavet situation, så jeg undveg og lod som ingenting - måske af ren og skær befippelse. Jeg var en lille smule rystet. Okay, en enkelt gang har jeg da vist mødt ham på trappen, hvor der sad overskydende rester af blå øjenskygge og eyeliner på øjenlåget. Hvad ved jeg, det kunne jo have noget med kunstnerisk udfoldelse, amatørteater eller noget i den stil at gøre. Jeg prøvede i hvert fald på at finde mine egne valide forklaringer på dette kuriosum. Men forleden var der ikke noget at rafle om, nederdelen sad perfekt og matchede den korte jakke. Brillerne var som taget ud af en reklame for Synoptik. Gad vide, om han/hun så har haft en stilkonsulent til at vælge et passende stel? Emnet "brillekøb" optager mig jo en del, og jeg kan da godt indrømme, at det virkelig klædte ham med sådan et friskt og feminint stel helt i rødt. Parykken var også fin, men helhedsindtrykket blev selvfølgelig forstyrret lidt af den dybe mandestemme. Hmmm. Jeg kan alligevel ikke helt skjule, at han imponerede mig lidt og faktisk så bedre ud som kvinde. Øh, var det nu pænt sagt?