15.5.05

Muskelhunde

Hvad er det lige med de hunde? Jeg kan altså stadigvæk ikke se den store forskel på en amstaff og en pitbull, selv om jeg har gjort meget for at blive oplyst. I aftes lød der en voldsom gøen og bjæffen fra parkeringspladsen her på kærestens ghetto-kollegium, og jeg var lige ved at tro, at der var tale om en vaskeægte Operation X-hundekamp. Det viste sig bare at være to 'pragteksemplarer', der lige skulle vises frem for vennerne og en 10-12 beundrende børneblikke. Underligt nok kom ungerne ikke hen for at klappe hundene - det hele foregik på behørlig afstand. Jeg skal altså heller ikke nyde noget, muskelhunde skræmmer mig lidt, fordi det hele handler om hundens signalværdi som 'trænet' og 'stærk'. Selvfølgelig er det også det, der er meningen, og det giver status at lufte sådan en hund. Få jer dog en chihuahua eller en papillon i stedet! Det kræver MEGET mere mandighed at gå tur med sådan en, hvis jeres machoimage skal bevares...

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

ja det er sørgeligt at der endnu er en som dig der skal skabe et dårligt billede af denne slags hunde....... det er lige som indvandrerne (nydanskerne)har man set en dårlig tror I starks alle er såden, og sådan er det jo ikke i den virkelige verden.
Du har lige så stor grund til at være bange for en labrador som en amstaff, så fremover til jer der mener en muskelhund er mere farlig end alle andre hunde kan jeg fortælle jer i tager fejl.

3:45 PM  

Send en kommentar

<< Home