11.5.05

Briller




Hende her havde et glimrende indlæg om kunsten at købe de rigtige cowboybukser i går. For mit vedkommende er der næsten kun én ting, der er vanskeligere - nye briller! Lige bortset fra mit bøvl med at finde en brugt bil, selvfølgelig. Jeg tog alligevel mod til mig i dag og begyndte en indledende runde af brillejagten i den lokale Synoptik. Lad mig bare slå fast, at årets brillemode ikke just er for enhver. Metalstellene er tilbage igen, og de er meget store og meget firkantede. Så er der farveskalaen, som umiddelbart ser ud til at gå fra enten meget-rød eller meget-grøn til helt Buddy Holly-kulsort, alternativt hvid med grå striber. Slut med vattede halvfemser-meleringer, nu skal brillen virkelig kunne ses. Med min teint, der i hele vinterhalvåret bedst kan beskrives som 'Døden fra Lübeck', er det virkelig ikke de bedste odds. Lidt forfængelig er man vel, og jeg kan allerede nu se, at det her kommer til at tage lang tid. Stellet herover var faktisk det bedste, jeg stødte på, men jeg må lige tilbage og se nogle andre farver, før jeg slår til.