14.5.05

Selvtillid




Banafsaji har haft brasiliansk besøg! Lila, som har denne blog, har åbenbart været forbi siden her for at lægge jordens korteste hilsen i kommentaren under gårsdagens indlæg. En sådan interkontinental interaktion går da ikke min næse forbi, og derfor har jeg selvfølgelig også besøgt Lilas blog, hvor jeg fandt ovenstående skønne manifestation af selvtillid. Chihuahua møder Grand Danois. David mod Goliath. Specialestuderende mod vejleder - vi er mange, der i skrivende - og særligt ikke-skrivende stunder - kunne bruge en ekstra portion selvtillid. Banafsaji betyder lilla på arabisk, der er en sammenhæng i alt, og kan denne Lilas besøg mon være et spædt tegn på, at jeg alligevel skal købe den brasiliansk fremstillede folkevogn, jeg er lidt pjattet med? Nej, jeg ved jo godt, at det må være vores fælles beundring for Woody Allen, der bringer Lila forbi denne blog. Som en særlig hyldest til ham gengiver jeg her et af mine yndlings-filmcitater på den hotte brasilianske variant af portugisisk:

"Não despreze a masturbação - é fazer sexo com a pessoa que você mais ama". (Woody Allen)

3 Comments:

Blogger vivian said...

u r so sweet, but i cannot understand the language in ur blog, i want link u in my blog, can i do? thanks

4:02 AM  
Blogger Nicola said...

Hi Lila,

Sure, go ahead and connect me to your continent, please! My Brazilian-Portuguese actually needs to be brushed up anyway :-) I have sent you an e-mail as well. Thanks for the doggy-picture, I totally love it! It inspired me to write a post about self-confidence (self-confidence is called 'selvtillid' in Danish). Your name, Lila, actually means 'purple' in Danish. 'Banafsaji' means 'purple' in Arabic, so all in all you are MORE than welcome here on my blog...

Take care,

Nicola

9:20 AM  
Blogger Nicola said...

Punch, det må jeg sige - det er godt nok nogle interessante resultater. Skal lige nærlæse hele artiklen igen, jeg tænker jo nok noget mere på selve (vejlednings)processen og ikke bare det endelige resultat eller bedømmelsen. Jeg har i hvert fald tit manglet et boost et eller andet, når jeg møder autoriteter af den type. Men hvem ved, måske var min egen specialeskrivning bare præget af et gigantisk 'Trøjborgkompleks':-)

6:46 PM  

Send en kommentar

<< Home