5.3.06

PR-arbejde

I morgen skal jeg holde et lille oplæg på skolen om weblogs som pædagogisk værktøj. Gad vide, hvordan det kommer til at gå! Lige nu er jeg faktisk lidt nervøs ved tanken, for jeg synes det er vigtigt at formidle det så enkelt og klart som overhovedet muligt uden at miste de spændende detaljer. Selvfølgelig skal der også gøres så meget reklame for mit projekt, at andre lærere også har lyst til at prøve kræfter med blogs i klasserne. En enkelt lærer har allerede oprettet en blog til sin klasse, så måske kommer sprogskolen til at opleve en hel bølge af nye bloggere i den næste tid. Senere på måneden skal jeg fortælle om bloggen for alle lærerne på skolen, så jeg kan bruge oplægget i morgen som en lille generalprøve. Det bedste ville være et have en projektor, højttalere osv. koblet til - og så simpelthen lave en avanceret podcast som oplæg. Desværre kan det jo kun lade sig gøre i min drømmeverden, så tilhørerne i morgen må nøjes med kopier og gammeldags transparenter. Ak ja, mere hypermoderne er jeg trods alt heller ikke blevet...