14.2.06

Ytringsfrihed

Mon ikke de fleste efterhånden er trætte af at diskutere ytringsfrihed? I går dumpede der en kommentar ind på Banafsaji, som satte ytringsfriheden ind i et personligt relief for mig. Det handlede ikke om tegninger af den ene eller anden slags, men derimod om muskelhunde. Jeg fatter ikke, hvordan et gammelt indlæg kan få folk i blækhuset, så jeg undersøgte sagen på Google. Tænk engang, at en søgning på "muskelhunde" resulterer i mit indlæg om dem fra maj måned. På den anden side er den sure kommentar et levende bevis på to vidt forskellige synspunkter om noget så uskyldigt som firbenede væsener med pels. Men nøjagtigt ligesom Mohamedtegningerne kan siges at være ganske uskyldige for nogle, er de det absolut ikke for andre. Fremover vil jeg følge rådet i kommentaren og tage mine forholdsregler næste gang, jeg skal passere en labrador (!).