20.2.06

Anna Pihl

Døre bliver ikke åbnet, telefoner ikke taget - og jeg er saftsuseme (næsten) ikke online, når der kommer Anna Pihl. Jeg E-L-S-K-E-R politiserier, der er intet så beroligende og terapeutisk helende som kendingsmelodien til Distrikt Hill Street. OK, jeg går heller ikke helt over gevind med en omgang Station 2 lige efter, men alligevel... Der er nu noget over de der betjente! Som de dog kan ordne uredelighederne - og sikke medmenneskeligt, det foregår i Anna Pihl. Serien her tegner så lovende, at jeg snart ikke kan huske nogen lignende spontan tv-begejstring her på Banafsaji. Jeg er ligefrem imponeret over visse af skuespilpræstationerne. Særligt skønt er det at opleve Iben Hjejle UDEN Casper Christensen - til en afveksling - og hovedrolleindehaveren er jo helt fænomenal! Fremover er mandagens bedste sendetid absolut helliget TV2s nye seriescoop.