26.2.06

Mit liv som educaster

Hold da op... jeg havde ikke lige regnet, at det ville være så tidskrævende, mit nye projekt med klassen. Bloggen har allerede udviklet sig til at være en rigtig podcast. Det tager saftsusemig lang tid at indlæse tekster, optage i GarageBand, sende ud på nettet til opbevaring og SÅ lave selve indlægget på bloggen. Det har virkelig givet mig endnu større respekt for alle de podcastere, jeg kender - hvornår holder I fri? Lige nu er det ok, for det er den perfekte kombination af arbejde og fritid, når jeg nu alligevel skriver lidt her på Banafsaji. Bloggen som ekstra medie i undervisningen er ganske enkelt genialt - jeg kan lave lytteøvelser, udgive kursistinterviews, læse tekster op osv. Et af de største ønsker fra kursisterne har været at få mere dansk, de kan lytte til hjemme. Ofte er der ikke nok lyttemateriale til begyndere, eller også er det noget så anakronistisk som et kælderklamt kassettebånd, de skal udsættes for. Hvem ejer overhovedet en båndoptager i 2006?. Jeg glæder mig som et lille barn til at se, hvad klassen har at sige om siden 'IRL' i morgen.