17.12.05

Mit livs første demo

...bliver en realitet på mandag. Sammen med sprogskolen tager jeg til Christiansborg kl. 11 for at vise min protest mod de nye regler for statsborgerskab. Nu må det simpelthen være nok! Det kan ikke være rimeligt at nægte hårdtarbejdende indvandrere/flygtninge muligheden for at få statsborgerskab. De gør allerede, hvad de kan for at leve op til kravet om selvforsørgelse og integration på arbejdsmarkedet. Grovsorteringen må holde nu, for rigtig mange etniske danskere ville heller ikke kunne leve op til de sprogkrav, som nu kræves af udlændingene. Nydansker som term foreslår jeg helt afskaffet i vores sprogbrug, da ordet ligesom har mistet sin betydning med regeringens nye 'aftale' ... Jeg opfordrer ALLE nye og gamle danskere med en smule anstændighed tilbage til at møde op i hovedstaden på mandag - demonstrationen starter fra Rådhuspladsen kl. 10, og det er Københavns Sprogcenter IA, der arrangerer.