7.5.05

Provinsliv




Denne her udsigt er efterhånden ved at drive mig til vanvid. Transport med de blå busser fra Århus Amt ER altså ikke så spændende igen, når det sker dag ud og dag ind. Derfor var jeg i Fårvang (!) i dag for at se på endnu en brugt bil. Nogen handel kom der desværre ikke ud af anstrengelserne, bilen var i ret dårlig stand og havde aflejringer, der lignede fossileret ko-lort på rattet og resten af interiøret. Tror det har været en rigtig landmandsdyt. Selve brugtbilsforhandleren var også en sand kliché, og turen til Fårvang var i det hele taget et tiltrængt feltstudie af dagliglivet i den jyske provins. Og jeg havde sandt at sige masser af tid til at suge detaljerigdommen til mig - en lang gade, en lille alt-i-en-løsning med brugs/apotek/posthus og en bager, der nød alt for godt af min kedsomhed. Faldt eksempelvis over en spændende plakat, der reklamerede for en armlægningskonkurrence på diskoteket i Fårvangs nærmeste metropol, Hammel, i næste uge. Måske var det derfor, bilsælgeren ikke var til at prutte om prisen med. Derude lægger man sikkert arm om sådan noget.

1 Comments:

Blogger Nicola said...

Jeg har allerede læst et par glimrende artikler om fækaliekanonen. Måske var det sådan en, bilen i Fårvang blev ramt af! Hvordan har du dog fundet denne perle af et nyhedssite? Jeg kan se, at der er MEGET, jeg er gået glip af gennem tiderne...

11:07 AM  

Send en kommentar

<< Home