26.4.05

Hjertebilen


Daihatsu Cuore (1998-03)

...viste sig at være lige så nuttet, som jeg havde forventet. Desværre er en Daihatsu Cuore 1.0 måske alligevel ikke det helt rigtige at investere i. Til bykørsel var den helt perfekt, men på motorvejen var der en underlig fornemmelse af vind i kabinen. Altså vind udefra, som på mystisk vis slap ind gennem de lukkede blæsekanaler, og som i øvrigt larmede en hel del. Og nej, det var ikke chaufføren, der slap en vind! I stedet tror jeg, at larmen skyldes forrudens ret så lodrette konstruktion. Forruden er vel nærmest så anti-aerodynamisk, som den kan overhovedet kan blive. Køreglæden ved høje hastigheder er derfor heller ikke overbevisende, men det kan selvfølgelig have været en forkert indstilling af en eller anden dims. I det mindste fik jeg presset forhandleren 8000 kroner ned uden anstrengelse, hvis jeg nu skulle være interesseret. Men den skal godt nok en hel del længere ned, før jeg slår til. Må vist hellere få prøvet nogle andre modeller. Forslag modtages GERNE!!!

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej søde.

Så er det også bedre at vente.

Jeg kan jo kun anbefale en Renault 5 GTX 1,4. Det er en billig bil, men god at starte med (((O; At der kommer lidt vind ind i den når man kører stærkt er ren aircondition.

Jeg skal nok holde udkig.

Kh René

9:43 PM  
Blogger Nicola said...

Ja, den ser også ganske fin ud - den har faktisk været en af mine yndlingsbiler i flere årtier. Måske finder jeg en!

10:00 PM  
Anonymous Anonym said...

Hej Nico,
hvad med en Lupo, det er en rigtig miljøvenlig bil, der kører 33 km/L.

Hilsen
Peter

8:15 PM  
Blogger Nicola said...

Hej Peter,
Lupoen er absolut über-cute, men jeg har hørt, at den er ret dyr i service. Desuden er anskaffelsesprisen også lidt heftig - trods alt :-)
Har planer om at teste en rigtig sparegris i dag, Suzuki Alto...

Vroom-vroom fra Nicola

2:26 PM  

Send en kommentar

<< Home