6.4.05

Lækkerier

I dag spottede jeg endnu et potentielt farligt hjørne i latinerkvarteret i Århus (Volden). Der er åbnet en lille chokoladeforretning med Summerbird-chokolade, som garanteret er lige så fristende som is fra Paradis. Af sikkerhedshensyn gik jeg meget hurtigt forbi den. Jeg har efterhånden hørt så meget om deres fremragende flødeboller, at jeg ikke kunne overskue konsekvenserne af endnu en afhængighed. I forvejen er jeg nemlig ret glad for, at Paradisforretningen ikke har åbent om vinteren. Jeg har fuld forståelse for hende her og bekymringerne over en nyåbnet Paradisfilial henne på hjørnet!

4 Comments:

Blogger Stella Dallas said...

Av av. Du har bevæget dig ud på dybt vand. Myterne om Summerbird-flødebollerne er desværre sande, og det ser ud til at vi har de samme laster :-)

11:04 PM  
Blogger Nicola said...

Åh nej... Havde håbet på at rygterne var stærkt overdrevne! På den anden side er jeg jo nødt til at afprøve dem selv på et tidspunkt. Bedømmelser kan jo vise sig at være meget subjektive. Hmmm. Lidt chokoholiker er der vist tilbage i mig :-)

11:27 PM  
Blogger Mette Bertelsen said...

Det er ikke kun chokoladen... det er også marcipanen, og ikke mindst det yderst delikate hvide skum inde flødebollen. Meget farligt. Men bon appetit!

11:54 PM  
Blogger Nicola said...

Marcipan...yummy, synd og skam at det har et vist sæsonpræget image! Elsker det! Hov, jeg kommer pludselig i tanke om Mogens Glistrups hang til marcipanbrød! Det var faktisk en god afledningsmanøvre til at kontrollere appetitten igen.

12:14 AM  

Send en kommentar

<< Home