8.3.05

Piece Of My Heart

Det er jo 8. marts i dag, og det har vrimlet med gode nyheder om kommende svenske kvindepartier (go, Gudrun Schyman!), vores overlegne køreevner (var det på TV2?) og singlepigers intelligens. Min hyldest i dag går dog til Melissa Etheridge og Joss Stone:



Ved dette års Grammy Awards sang de Piece Of My Heart, så ingen kan være i tvivl om, hvad kvindelig råstyrke går ud på. Et er at levere en næsten bedre version af sangen end Joplin. Noget andet er at stå helt og aldeles skaldet på en scene efter en kemokur mod brystkræft. Her omtales det ligefrem som et Grammy Moment. Og her kan man se det igen, hvis man ikke lige nåede det på Zulu. God kampdag!



3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Cool!

Jeg blev til gengæld hidsig af at læse Søndagsavisens interwiev med Lotte Heise, der gjorde sig klog på hvordan kvinder bør gebærde sig på arbejdsmarkedet. Og især over den anden artikel om at kvinder skal grine mere af sig selv.

Mere generaliserende fordummende vås skal man dælme lede længe efter *grrrrrrr*.

Møs AS

6:16 PM  
Blogger Nicola said...

Jeg har sat et 'nej tak til reklamer' på døren, så jeg slap for at læse Søndagsavisens interview med Lotte Heise...

2:22 PM  
Anonymous Anonym said...

Det skal jeg vist også til *GG*

7:17 PM  

Send en kommentar

<< Home