5.3.05

Podcasting

Min seneste besættelse (udover et decideret musikflip) er Podcasting. Jeg opdagede fænomenet ved et tilfælde for nogle uger siden, da jeg læste om, hvad andre folk bruger deres iPods til. Det passer perfekt til mig, for man bestemmer med Podcasting helt selv, hvornår man vil lytte til en udsendelse. Jeg EEELSKER min iPod (3rd gen./15 GB), men nu har den pludselig fået en helt ny identitet som formidler af en moderne mundtlig fortælleform. Podcasting er ikke "radio" på samme måde, som P3, The Voice og andre belaster min hverdag med ligegyldige og gamle hits. Jeg kan selv vælge, hvilket emne, jeg vil høre, og om det skal handle om musik, computere, politik eller andet. Adam Curry er selvfølgelig allerede blevet fast inventar, fordi han er manden bag Podcasting. Jeg kan også godt lide ham her, fordi han med en yderst behagelig stemme let og elegant opsummerer relevante (og nørdede) nyheder for Mac-folket.