6.3.05

Espresso og kardemommethe

Yndlingsdrikken på en kold søndag må klart være espresso. På det seneste er jeg blevet lidt af en coffeegeek, og jeg gider næsten ikke gå på rigtig café længere. Før jul købte jeg nemlig en præ-specialet-er-færdigt-gave, som er blevet brugt flittigt lige siden, fordi den laver perfekte espresso'er. Den kan selvfølgelig også lave cappucino, café latte osv., alt efter politisk tilhørsforhold. Men det med at skumme mælken er ikke så vigtigt - og desuden heller ikke til at finde ud af (instruktioner modtages med kyshånd!). Et af de vigtigste kriterier for en god espresso er selvfølgelig den cremede struktur på overfladen. Min vidundermaskine laver det helt automatisk, fordi den har et specielt filter. Jeg køber dog også specielle espressobønder hos Hans & Grethe, som jeg senere kværner selv. Uhm.... duften alene er besværet værd. Ellers står den på kardemommethé, hvor jeg knuser 4-5 kardemommekapsler, evt. med et lille stykke af en kanelstang. Det smager fænomenalt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Nicola

Det er med stor glæde jeg finder vej til din hjemmeside og læser indholdet, som jeg finde morsomt og interessant. Det er dejligt at kunne læse lidt om hvad du bruger din tid på. Jeg ved dog ikke hvordan kardemommethe smager??? Men tror på hvad du siger.

Venligste hilsner

Michael Thykjær

10:11 AM  

Send en kommentar

<< Home